vrijdag 4 april 2008

Life in Cusco

English at the end

Onderstaande foto is het huis van mijn gastfamilie. Ik slaap in de kamer op de eerste verdieping aan de rechterkant. We wonen ongeveer 50 minuten lopen van het centrum. Meestal neem ik een combi. Een combi is een klein busje( ter groote van een klein volkwagenbusje) waar ze zitplaats hebben voor ca.16 mensen. Het is een gewoon busje maar de stoelen zijn gemaakt voor de peruanen en niet voor ons. Meestal passen wij er dan ook niet tussen (de stoelen). Als er geen zitplaats meer is dan proppen ze het busje vol tot erg echt niemand meer in kan. Soms gaan er in 1 busje 25 mensen. Het is wel goedkoop , 60 soles cent, dat is ca. 15 eurocent.


Onderstaande foto is het uitzicht vanuit mijn kamer. Cusco is omringt door bergen.

Deze foto spreekt voor zich lijkt me.

En dan de badkamer. Op zich een redelijk badkamer maar het douchen is speciaal. Gelukkig hebben wij de hele dag water maar dat is niet overal zo. Op school, dat 5 minuten lopen van mijn huis is, hebben ze alleen water tot 2 uur s'middags.
Iedereen die hier een douche heeft heeft een electrische douche. Als je goed kijkt op de foto zie je 2 blauwe draden over de buis van de douche lopen. Daar moet je dus vooral niet aan komen.
In NL zou dit absoluut niet mogen. Maar goed ik klaag niet want ik heb wel een lekkere warme douche.

Verder ben ik druk bezig met mijn spaans. 150 nieuwe woorden in 2 dagen is soms een beetje te veel maar gelukkig is het nu weekend en heb ik ff geen les.
Morgen met Gonna van Cusco naar Pisac lopen. Het is een wandeling van ca. 7 uur door de bergen. Ik ben benieuwd en heb er zin.


English.
The first picture is the house of my homestay family. My room is on the second floor at the right site. The house is ca. 50 minutes walk from the city center. Most of the time I take a combi. A comi is a small van where they have sittingplaces for ca. 16 people. Its made for peruanians and not for us tall europeans. When there is no sittingplace they put more people in it. sometimes there are 25 people in 1 small van. Expect for that it is crowded sometimes it very cheap, 60 soles cents, thats 20 dolar cents and 15 euro cents.
The second picture is the view from my room. Cusco is surrounded by mountains.
The third picture is my room.
The forth is the shower. When people have a shower it is an electric shower. If you look well to the picture you see 2 blue wires on the tube of the shower. Dont touche them.....
They would never allow this in NL. But Im not complaining because I have a nice warm shower.
Im very busy with learning spanish. Sometimes 15o new words in 2 days is a little bit much but its weekend now so no classes.
Tomorrow Im gonna hike with Gonna. From Cusco to Pisac, ca. 7 hours walk through the mountains. Im looking forward to it.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

pffff, 7 uur lopen???... ik word al moe bij het idee...
succes met de wandeling!
liefs sabine

Anoniem zei

Ola,

Kan je niet een verhaaltje in spaans achterlaten, ik ben benieuwd naar je vorderingen!

Buenos Dias/Tardes/Noches

Eddy

Anoniem zei

Klinkt weer super. ook de foto's......super!

Tot bels

liefs An

Anoniem zei

Hé Nienke!
Leuk om even je verblijfplaats op foto's te zien. Heb er toch een hele andere voorstellen bij gehad!(Ghanese...), ziet er super uit! Slaapt je bed ook lekker?
Veel succes met je cursus en ben benieuwd naar je wandelverhaal.

Liefs,

Paula