donderdag 13 december 2007

Pictures

English at the end




Wie weet waar ik ben en wat ik doe??


Rijpe kersen zijn niet rood maar donker paars tot bijna zwart.



Ja en zo ben ik al een week bezig. Je hebt een soort gordel om waar een emmer in past. De kersen stop je in de emmer. In 1 emmer gaat ca. 5 kilo kersen. Ik pluk tussen de 17 en 23 emmers per dag.
Vandaag zijn we met een nieuw soort kersen begonnen. Het is erg lastig aangezien de kleur anders is dan de kersen van afgelopen week. Maar goed we zijn lekker buiten en vandaag was het erg warm. We vinden regelmatig vogelnestjes. Als de eigenaren dat merken kiepen ze de nesten om en als er vogeltjes in zitten dan trappen ze die dood. Alleen tijdens het kersen seizoen vinden ze vogels niet leuk. Ze maken gaten in de netten en eten de kersen op.
English
Here are a few pictures of the cherry orchard. Ripe cherries are not red but dark purple or almost black. In 1 bucket goes ca. 5 kilo off cherries. I make in between 17 and 23 buckets a day.
Today we started we another kind of cherries. Its hard because the color is different to what we where just to.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Nienke.
Dat is dus duidelijk waar je staat. Met beide benen op de grond!. Zijn de kersen ook lekker!
Zien er wel erg lekker uit.
Succes en liefs Mam.

Anoniem zei

Hoi Nienke!

Ik zou het niet kunnen nalaten me stiekem helemaal vol te eten! Mmmmmm... kersen! Fijn dat het goed met ja gaat! Ik zit deze week ziek thuis maar verder is alles oke. Hoop snel weer eens wat van je te horen!

groetjes,
Annet

Anoniem zei

Leuk om te wandelen met de kerst, en is het de schuld van de canadees dat je langer blijft?????
Hier alles goed.

Groetjes Alie

Anoniem zei

Dag Nien,

Dat van die kersen begreep David wel, maar vd vogeltjes vond hij niet leuk! En maar vragen waar je vriendje nu is he, kun je hem daar niet wat meer over vertellen?

Succes met de arbeid,
Eddy

Anoniem zei

hoi nienke,
nog 5 dagen werken en dan hebben wij ook lekker vakantie! heerlijk, heb ik erg veel zin aan.
Fijn dat het goed met je gaat, dat je je zo vermaakt.
Weet je al wat je de kerstdagen gaa doen? kersen plukken of vieren jullie het daar ook uitgebreid met gourmet en kerstboompje??
tot spreeks,
liefs sabine

Anoniem zei

Hoi nienke
Versier je nu ook een leuk klein kerstboompje met kersen?Wel een stuk gezonder dan chocoladekransjes.Alvast een fijne kerst.
groetjes Erna

Anoniem zei

Jij bent natuurlijk '2 handen op 1 buik' met die moedervogeltjes?!? Neem ik aan... ;)

K heb net ff gesurfd op zoek naar de Heaphy track...klinkt allemaal erg mooi!! Geniet ook maar voor mij!

Liefs, Hjet