maandag 5 mei 2008

My own little palace

English at the end

Sinds afgelopen vrijdag ben ik verhuisd en heb nu een appartementje voor mij alleen. Ik woon dus niet meer bij het gastgezin en moet zelf weer koken. Het voordeel is dat ik zelf weer kan bepalen wanneer en wat.

Het appartementje is onderdeel van een complexje waar ca. 10 tot 12 appartementen zijn.

De deur in de hoek op de eerste verdieping (waar een pijp voorhangt) is mijn voordeur. De deur daar rechts van hoort ook bij mij. De eigenaarese zei dat er deze week een raam ik komt. We zijn wel in Peru dus we zullen wel eens zien wanneer dat wordt. Op het dak zie je 2 stukken doorzichtig golfplaat. Op deze manier komt er erg veel licht binnen.




De woon/slaapkamer met zelfs een tv met kabel. Dat houdt in dat ik amerikaanse zenders kan ontvangen die in het spaans ondertiteld zijn. Gelukkig ook een paar filmkanalen. Ik heb zelfs ER met een spaanse ondertiteling al voorbij zien komen.


De eethoek met de voordeur rechts.


Mijn bedje

Het zicht vanuit de kamer op de keuken. Ik kook electrisch dus dat duurt uren. Niemand in Peru heeft warm water in de keuken. Er is een magnetron en een koelkastje. Ik ga straks biologische yoghurt kopen en in mijn eigen koelkast zetten, mmmmmm.
Rechts van de keuken is de badkamer met warm water. Alles is net opgeknapt dus ziet er picobello uit.

Zoals je hier kunt zien is de kamer redelijk hoog. Ik ben benieuwd hoe koud het daar gaat worden in juni en juli. In deze maanden vriest het namelijk s´nachts en aan kachels doen ze hier niet.


Dit is het uitzicht op de patio vanuit de deur die raam gaat worden.



English
Since last friday I moved to a small apartment in the center of Cusco. Im not living with the hostfamily any more. So I have to cook for myself again, but that means that I can decide when and what I eat again.
Pict1 The door at the first floor in the corner is my front door. The door on the right belongs to my apartment as well. The land lady said that that will become a window this week. There are 2 pieces of plastic in the roof, thats how I get a lot of light in the apartment.
Pict2 My sleep/livingroom. I have tv with cable as well. That means that I receive some american canals with subtitles in spanish.

Pict3 The diningroom with the front door on the right.
Pict4 My bed
Pict5 The kitchen with my own fridge, magnetron and ¨stove¨. I have to cook electric so that takes ages. On the right my bathroom with hot water.
Pict6 As you can see, the room is very high. I wonder how cold that is going to be in june and july. These months its freezing at night, the Peruans dont use any heating at all.
Pict7 This is the view on the patio through the door thats going to be a window.







3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hé Nienke!

Dat ziet er goed uit zeg! En is het niet heerlijk om weer alles lekker zelf te kunnen beslissen!? Leuke kleurtjes ook en erg netjes! Maar er zit nu helemaal geen raam in?

Wij zijn hier begonnen aan onze tweede week meivakantie. Het weer is hier prima, zonnetje en lekker warm. Daarna is het nog maar even en dan is het zomervakantie!

Kom je overigens gewoon weer terug bij ons na de vakantie?

Veel plezier nog!

Liefs,
Annet

Anoniem zei

Dat ziet er prima uit. Nu maar hopen dat er een kachel komt. Anders je maar hullen in dikke dekens! En een kruik kopen? of kennen ze die daar niet? Bloempot op je kooktoestel geeft ook veel warmte af. Liefs Mam.

Anoniem zei

Je woont bijna groter dan mij....maar ja ik heb een kachel :-)

Liefs An