maandag 26 november 2007

Taranaki

English at the end

Hier weer een bericht van mij met veel foto's, ik merk dat de meeste mensen voornamelijk de foto's erg waarderen. De eerste foto is van een varenblad die langzaam uitrolt. Je vindt ze in verschillende groottes maar 10 cm doorsnee is heel normaal.


Deze foto spreekt voor zich lijkt me. Ik zat heerlijk op het strand in de zon te genieten van Nieuw Zeeland. Volgens mij ben ik (nog) niet echt verandert.


Momenteel reis ik samen met een man uit Canada. Hij heeft veel lift ervaring, we zijn inmiddels van het noorden naar Mount Taranaki gelifd en gisteren naar wellington.
Het zijn vooral de Kiwi's ( de mensen uit NZ) die ons meenemen. Veel verschillende mensen, een politieagent, een mountainbiker die wel zin in een gesprek had, een belgische vrouw alleen die medereizigers wilde helpen en ga zo maar door.
De foto hieronder is van Mount Taranaki, het is een volcaan. We hebben 3 dagen op en rond de vulcaan gelopen. Helemaal super. We sliepen in hutten en droegen ons eigen eten mee.
Dit is een zonsondergang. De witte vlek wolken die op de berg liggen gleed heel snel naar beneden, het waaide dus behoorlijk. Jammer dat ik geen bewegende beelden hier kan laten zien maar misschien krijg je zo wel een indruk.



Hier passeer ik een riviertje, gelukkig had het niet geregend en kunnen we er makkelijk langs. We waren gewaarschuwd dat als het zou gaan regen de rivieren en stroompjes erg snel zouden stijgen en we voorzichtig moesten zijn.


Nu zijn we in Wellington en kunnen even goedkoop mailen, morgen naar het zuidereiland. Ik hoop dat het mooi weer is zodat we een goed uitzicht hebben en misschien wel walvissen of dolfijnen zien.

English
Here some pictures of the last weeks. The first one is a picture from a fern before its rolling out.
The second one is me sitting on the beach enjoying life.
Im travelling around with a Canadian guy and we have been hitchhiking the last week. Its mostly the local people taking us with them, they are very nice and friendly.
The third picture is from mount tanaranki, its a vulcano. We have been walking on and around it for 3 days with our backpacks on the back. We had beautifull weather and now nice pictures of the trip. The fourth one is sunset.
The last one is me crossing a river, we where lucky that is hadnt been raining, because when its raining the rivers and streams rise very quick and sometimes its impossible to cross it then.
Tomorrow we are taking the ferry to the southern island, hopelfully we see some dolphins and whales.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Nienke.
Super die foto's.
Ik krijg weer heimwee.
Dit deel van NZ hebben wij nog niet gezien.
Veel plezier op het Zuider.
Liefs Mam.

Anoniem zei

Een stralende Nien...beter kan niet!!! Geniet ervan.

veel liefs

Anoniem zei

wat een prachtige foto's en wat zie je er goed en ontspannen uit! Houden zo! Hier veel mesnen bleek en grieperig, dus blijf maar lekker in de zon!
liefs Gabrie