zondag 10 februari 2008

Real America

English at the end

Even een blik in de amerikaanse wereld. Hillary Clinton kwam naar Tacoma en Elliot wilde daar erg graag naar toe. Wij een grote hal in helemaal vol met mensen, heel veel pers, televisie, spandoeken en politie.

Jammer alleen dat Hillary veel te laat kwam. Roux de 10 maanden oude zoon van Elliot en Erin hield het niet zolang uit dus we zijn maar weggegaan. Jammer maar helaas het was leuk geweest maar geen Hillary in levende lijfe.

Deze bussen zie je altijd in Amerikaanse films, nou niet aleen in films dus ze rijden hier echt overal door de straten.

Ik ben vandaag met de trein van Seattle naar Vancouver (Canada) gegaan. Van het station had ik een "snelle" route naar de tourist info gevonden op de kaart. Wat de kaart niet aangaf was dat ik precies door het gebied ging van zwervers, drugsdealers en druggebruikers, welcome to Vancouver!
Daarna naar het hostel om vervolgens naar een Flight Center te gaan om mijn vlucht naar Cusco te boeken. Al met al duurde dat meer dan een uur, maar de ticket is geboekt.

Is Vancouver mooi...? Geen idee heb alleen zwervers, drugdealers/gebruikers en de binnenkant van de flight center gezien. En nu is het donker. Hopelijk heb ik morgen of even tijd om wat van Vancouver te zien.

Voor het eerst weer (sinds maanden) voor mezelf koken. Morgen met de bus en een veerboot naar Vancouver Island. Ik ben benieuwd, ze zeggen dat het heel mooi is. Ik hoop dat er bussen gaan anders heb ik een probleem, maar goed dat zien we dan wel weer.

English
Hillary Clinton was coming to Tacoma yesterday. We arrived at a big hall with a lot of people, press, tv and security (pict.1). Sad but true Hillary came incredibly too late, Roux the 10 months old son of Elliot and Erin didnt want to wait so long so we left.
In American movies you always see these schoolbuses, they really excist, you see them everywhere in the streets (pict.2).

Today I left Seattle by train and went to Vancouver(Canada). I accidently walked through the worse area full with homeless people, drugdealers and drug users, Welcome to Vancouver!
I went then to the hostel and straight out to book my flight to Cusco, that took me more then a hour, but I got my ticket. And it is dark now. So I havent seen anything of Vancouver except drugdealers and the flightcenter. I hope to see some more of Vancouver tomorrow.

Tomorrow I will leave by bus and ferry to Vancouver Island, they say its very nice. I will travel around there alone before I meet Elliot and Erin next week in the south of Vancouver Island.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Nienke. Moet je helemaal de oceaan over om drugdealers en zwervers te zien? Kan hier ook wel. Hopen dat het vervolg van je reis beter en mooier is. Jammer dat je Hillary niet zag!
Veel plezier daar in Canada. Liefs Mam.

Anoniem zei

Hoi Nienke,

Ben je al bijgekomen van die lange reis?
Jammer van Hillary, de kranten staan er hier ook vol van.
Veel plezier verder in US.

Groetjes van Alie

Anoniem zei

He nien,

Fijn dat het gelukt is met de tickets!!!
Kom je binnen kort nog weer bij E.?
Kunnen we nog even bellen?

Liefs

Anoniem zei

hoi nienke,
hehe, weekend!!! morgen lekker vrij! ja ik weet het, jij bent heeeeeeeeel lang vrij, maar ja verschil moet er wezen he???

doeiii geniet er maar weer van!
liefs sabine