maandag 4 februari 2008

Seattle

English at the end

Ik ben inmiddels bijna een week in de US. Het klimaat begint te wennen. Tacoma is niet erg veel aan, een stadscentrum bestaat niet echt in de US. Gezellig rondwandelen en shoppen zit er dus niet in. Afgelopen vrijdag zijn Elliot, Roux (zoontje van 10 maanden) en ik naar Seattle geweest. Daar zijn we in een hoog gebouw naar de 76 verdieping gegaan.We hadden een prachtig uitzicht van de omgeving.

Afgelopen weekend zijn we met zijn allen naar Portland geweest om Elliots vader en vrouw te bezoeken. Op weg er naar toe belandden we in een sneeuwstorm. Jammer genoeg bleef de sneeuw niet liggen.

Zondag met zijn allen de stad in. Allemaal wegen over en door elkaar, middenin de stad. Niet echt mooi maar als ik het goed begrijp hebben de amerikanen toen de auto er kwam alles auto vriendelijk gemaakt. Het nadeel is dus dat er geen echt centrum meer bestaat en je vooral veel wegen ziet. Gelukkig kwam de zon na vele dagen met regen.
Ik kan "thuis" wel mailen maar geen berichten op mijn weblog zetten, zit nu in een internetcafe. De weblog zal dus niet zo vaak bijgewerkt worden aankomende periode (mocht iemand weten hoe je op een Mac toch in kunt loggen op blogger dan hoor ik het graag).
Op dit moment ben ik aan het uitvogelen wat ik aankomende weken ga doen, waarschijnlijk naar de San Juan eilanden en naar Vancouver Island. Ik ga waarschijnlijk en auto huren aangezien er helemaal geen openbaar vervoer is in de winter. Maar eerst mijn vluchten veranderen en nog andere dingen regelen.
English
Ive been in the US for almost 1 week now. Its strange, there is not a real citycentrum in cities here. So wondering around like we do in Europe is almost impossible here, you have to go to a mall.
Last friday we went to Seattle, we went up in 1 of the skytowers and had a nice view (pict.1)
Last weekend we drove to Portland to visit Elliots father and his wife. On the way up we drove to a snow storm (pict.2).
On sunday we went into the citycenter, there are a lot of roads and highways. Luckely the sun came out after a lot of days with rain (pict. 3).
I can check my email at "home" but cant get into my weblog (Im at an internetcafe now). So I wont update my weblog as much as you're used to the next weeks.
Im going to travel around for a week or so. Probably to the San Juan Islands and Vancouver Island. I probably have to rent a car since there is no public transport in the wintertime.
But first I have to change my flights and fixs some other stuff.




1 opmerking:

Anoniem zei

Hé Nien,

Dat klinkt een beetje Hollands weer... we hadden vorige week ook ineens natte sneeuw! Verder ook regen.
Hoe was het om Elliot weer te zien? We gek denk ik, om hem nu getrouwd en als vader te zien.
Veel plezier met het uitzoeken van je reis!

Lieve groet,

Paula