woensdag 20 februari 2008

Vancouver Island

English at the end
Ik ben inmiddels weer terug in de US na ca. 10 dagen in Canada geweest te zijn. Na Vancouver ben ik naar Vancouver Island gegaan. Ik kon mee rijden met 2 Fransen naar Tofino een klein plaatsje aan de westkust van Vancouver Island. Onderweg zijn we gestopt bij Cathedral Grove, een regenwoud.
De eerste dagen in Tofino waren nat, mistig en dus weinig uitzicht. Maar gelukkig werd het elke dag beter weer en bleek ik omringt door bergen met zelfs sneeuw erop. Ik was er duidelijk op de verkeerde tijd, als ik er een maand later zou zijn geweest kon ik de walvissen trek meemaken. Tofino is absoluut een plek om weer naar terug te gaan, behalve dan in het hoogseizoen als het bomvol met toeristen is.
De mooiste dag, blauwe hemel en zon ben ik naar het strand gegaan en heb daar een paar uur over het strand gewandeld.

Het strand bij Tofino is bekend bij surfers, zij surfen dan ook het hele jaar door.

Onderweg kwamen we gevaarlijk dingen tegen. De volgende 2 foto's zijn echt serieus.




Aan het eind van de mooie dag nog naar een ander strand om daar de zonsondergang te zien.


Het weekend trof ik Elliot en Erin weer maar dan op het zuidelijke puntje van het eiland. We hadden daar een appartement gehuurd voor 3 dagen en heerlijk met zijn allen genoten van het mooie weer tijdens een lange wandeling.
English
I have been to Canada for 10 days. First to Vancouver and then with the ferry to Vancouver Island. I got a lift from 2 French boys, we stopt on the way at Cathedral Grove, a rain forest (pict.1)
The first days in Tofino, a small village at the west coast of the island, was pretty wet and foggy. But the weather became better and better and I noticed that I was surrounded by mountains, even with snow on it (pict.2).
Then there was a day with blue sky and sun. I went to the beach to have a long walk (pict. 3 and 4).
The next pictures are serious but funny (pict.5 and 6).
At the end of the day I went to another beach to see the sunset (pict.7).
The last weekend I met Elliot and Erin again on the Island. We rented an appartment for 3 days and enjoyed the sun during our walks.
Now Im back again in Tacoma. Ill stay here for a few days and then travel to my friend in Salt Lake City.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Nienke. Ja, die beer moet je maar niet tegen komen. Want als hij honger heeft! Volgens mij ben jij dan wel een lekkere hap!
Prachtige foto's. Ben benieuwd wanneer je daar weer heen gaat. Duurt vast geen jaren?
Liefs Mam.

Anoniem zei

VAKANTIEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Groetjes Sabine