maandag 3 maart 2008

Snow shoeing

English at the end

Afgelopen zondag zijn we een dag naar Mount Rainier geweest, dat is een vulkaan van 4400 meter hoog. Die hebben we niet beklommen maar we zijn we hebben wel een wandeling op de "snowshoes" gemaakt. Onderweg geweldige mooie uitzichten op de vulcaan en de gletsjer.
Hier gewoon een mooi plaatje. Er lag ongeveer 5/6 meter sneeuw, je liep soms tussen de boomtoppen.


Vorige week had ik plastic snowshoes, deze keer de ouderwetse "tennisrackets". Volgens onze gids was dat veel leuker want je kon er een beetje op skien als je de heuvel afging.
Natuurlijk kon ik het niet laten om vooral over de ongeschonden sneeuw te lopen. Je zakt dat ca. 30-50cm weg in de sneeuw.
Hier nog lachend op de been maar....
... hier te ambiteus geweest. Iets te snel en enthousiast de heuvel af. Wat je niet ziet is dat mijn rechter arm diep in de sneeuw zit. Elke keer dat ik me op wilde drukken om overeind te komen zakte ik dieper weg. Ik was afhankelijk van Erin die me omhoog hielp. Maar dat gebeurde natuurlijk niet voordat zij slap van de lach eerst een foto had genomen.



Al met al een geslaagde dag.
Mijn laatste week US is nu ingegaan. Misschien aankomende dagen nog naar Canada om daar een paar dagen in een ski oord te zitten, Whistler.
Aankomende zondag verlaat ik de US voorgoed voor deze keer om dan op weg te gaan naar Peru.


English
Last sunday we went to Mount Rainier. Its was again a beautifull day and we went snowshoeing. We had nice view from Mount Rainier, its actually a volcano of 4400 mtrs high. (pict.1)
Pict.2 is just a nice view, there was ca. 5/6 meters of snow. Very strange to walk inbetween the tops of the trees.
Last week I had plastic snowshoe. This time I choose the old fashion snowshoes like tennisrackets. The guide said that they where much more fun because you could slide with them.
On pictures 3 Im still standing but....
On pictures 4 ... I was a little bit to enthousiatic to walk/run down the hill and of course of the track. What you cant see is that my right arm is deep down in the snow. Every time I tried to get up I sunk deeper in the snow. I was depending of Erin who had to help me. What she of course did but not before she had been laughing for 5 minutes and taking a picture of me.
My last week in the US already started. Maybe I go to Canada the next few days to spend in Whistler, an other ski area.
On sunday Ill leave the US for this time to travel to Peru.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

You should the photos Nienke didn't post. Let's just say that it was amusing to see her going up the hill with the giant tennis rackets, like a little duck. ALso, I believe that she fell in the snow on purpose for photo opportunities. that's why we laughed so hard.
Also, all of the photos are computer generated. Really she has been drinking tea at our house for the last 7 months.

Nienke's conscience, aka Erin

Anoniem zei

Hoi Nienke,

Wat een geweldig jaar maak jij mee. Zon, regen en nu weer sneeuw. Prachtige omgeving en zo verschillend ook lijkt mij. Straks weer Peru, dat zal toch ook wel weer een omschakeling zijn!! Grappig om je te zien bij de Mount Rainier. Ik ben daar ook geweest (in 1991, dus wel heel lang geleden). Maar het was toen zomer, dus het zag er heel anders uit. Dat van jou vind ik spectaculairder moet ik zeggen!!! Heel veel geluk nog verder tijdens het reizen en ik blijf je weblog volgen!!!! (ook al schrijf ik je bijna nooit, maar daar is ook niet zoveel tijd voor!)

groetjes Henny Veerman, Vogellanden

Anoniem zei

Hoi Nienke.
Geweldig die sneeuw foto's.
Bedank Elliot en Erin voor de mooie haaienkaart. Bij ons is het nu ook wit buiten 1 cm.
Verschil moet er zijn.
Liefs Mam.