woensdag 17 oktober 2007

Ankar

English summary at the end

Vorige week ben ik met een bus naar Battambang gegaan. Daar heb ik 1 nacht geslapen en toen verder met de boot naar Siem Reap. Het was een mooie boottocht die ca. 7 uur duurde. In het begin voeren we door smalle wateren. Regelmatig kwamen de takken de boot binnen. Op zulke momenten werden er heel snel een paar doeken naar beneden getrokken zodat we de takken niet tegen ons aan zouden krijgen. De lokale bevolking nam deze boot ook, regelmatig stapten mensen dus in en uit.

In Siem Reap naar Ankor geweest. Heel bijzonder al deze tempels die zo ongelovelijk oud zijn maar nog steeds redelijk goed bewaard zijn gebleven.

Hieronder een gedeelte van een tempel. Het is de tempel of the smiling faces.


Al met al heb ik 3 dagen tempels en oude gebouwen gezien. De tweede dag samen met een Australische vrouw, gezellig en goedkoper voor ons beiden.

Voor het geval je bent vergeten hoe ik er ook al weer uit zie of voor het geval je niet geloofd of ik deze reis wel echt maak zie de foto hieronder. Iemand enig idee welke tempel dit is?



De afgelopen dagen laat mijn gezondheid me in de steek. Gisteren ben ik dus samen met de australische vrouw terug naar Phom Penh gereisd. Daar een dokter bezocht die nu een bloedtest doet. Hij checkt de zouten en mineralen waarden in mijn bloed, malaria, knokkelkoorts en nog iets anders. Morgen krijg ik de uitslag.
Zelf heb ik het gevoel dat het de zouten en mineralen zijn . Aangezien ik al ca. 7 weken als een gek zweet. Voor de zekerheid worden de andere dingen ook gecheckt. Het is echt een lachertje als je ziet wat ik hier betaal. Het is ca. 11 USD voor 4 verschillende bloedtesten. Toen ik dat hoorde had ik zo iets van test maar raak. Bloed aftappen moest hij toch.
Vandaag en morgen dus rustig aan doen en afhankelijk van de uitslag kijken of ik nog een paar dagen naar het zuiden ga voor ik aankomende dinsdag naar Bangkok vlieg.

English
I went last week to Battambang and from there by boat to Siem Reap. It was a nice boatride, sometimes very narrow but exciting as well. In Siem Reap Ive been seeing the old temples and buildings from Ankor. Its amazing to see how big and old they are.
The first picture is a part of the smiling faces temple.
In case you dont remember me or if you are not sure if Im really travelling around the world see picture 2. Does any body now which temple it is?
The last few days my health is not 100%. I feel weak, having diarea and so on. So I went to a doctor yesterday and he is doing some bloodtest now. Its very cheap so he is testing for some minerals and for malaria and denguefever as well just to be sure its not that. I get the results tomorrow. It depends of the results if Im going to the south before I leave Cambodja next thursday.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooie zonnebril heb je! Ziet er goed uit. Volgende foto graag zonder, kunnen we je ogen ook zien.
Liefs Mam. (zie mail)

Anoniem zei

Angkor Wat!
Toen je in Cambodja was, intreseerde het land me niet meer dan ongeveer alle andere landen in de wereld, maar inmiddels verkeer ik er dagelijks voor mijn werk. En herken ik zelfs tempels.
Kasper