woensdag 10 oktober 2007

Phnom Phen

English summary at te end.

Hier een paar foto's van vorige week. Gisteren heeft mijn camera ca. 35 foto's van de camera gewist terwijl ik maar 1 foto wilde wissen. Hij bleef maar doorgaan . Door de batterijen eruit te halen stopte hij ermee. Ik ontdekte net dat ik dus 35 foto's mis, verdwenen.
Het waren foto's van The Royal Palace en van de killing fields. Digitale camera's zijn leuk maar de techniek is afschuwelijk.
Maar goed de andere foto's staan nu op schijf en dus veiliggesteld. De foto's uploaden is ook gelukt dus zie hieronder.
Deze foto is van een zijderups in een cocon. De cocon wordt uiteindelijk in kokend water gedaan waardoor de rups dood gaat en ze de zijde van de cocon kunnen halen.


Deze foto is gemaakt terwijl we s'avonds op straat aten. Met de easy rider at ik regelmatig "op straat". Het voedsel was meestal simpel maar erg lekker, ik at vaak noedelsoep. De stokjes ontbreken natuurlijk niet. Het is heel raar om nu met een vork te eten.



Deze foto is gemaakt vlak voordat we met en bootje 1 van de rivieren van de Mekong Delta overstaken. De man met het blauwe t-shirt zet "onze" motor goed. In totaal stonden er een stuk of 6 motorbike's voorop de boot. Ik heb heel lang links op het dak van de boot gezeten totdat het begon te regenen.


English

Here some pictures during my motortrip. The first picture is from a silkworm in a cocon. Finally they but the cocon in boiling water, the worm is dying and they can take the silk from the cocon.

The second picture is taken while we were having dinner at the street. We did that a lot of times, they had delicious noodlesoup. Of course I only used chopsticks.

The third pictures is a few minutes before we were crossing 1 of the Mekong rivers. They put "our " motorbike in the front of the boat with 6 others smaller bikes. Ive been sitting along time on the roof of the boat before it started to rain heavely.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Lijkt wel een spinnen nest...brrr

Binnenkort weer eens bellen????
Fijn om je weer even te horen.

Liefs An

Anoniem zei

Hei Nienke
Kjære vene så fantastisk! Det må være utrolig å få se og oppleve så mye - et helt år på reisefot verden rundt... Wow! Det gir blod på tann må jeg si.
Ta vare!
Klem Ragnhild