woensdag 31 oktober 2007

Auckland

English at the end

Speciaal op verzoek van Harriet weer een bericht van mij.
Ik ben inmiddels alweer 2 dagen in Auckland (Nieuw Zeeland). Dat was wel even schrikken. Je ziet allemaal westerse mensen, overal boekwinkels en postkantoren, je hoeft je geen zorgen meer te maken over de hygiene (je hoeft niet meer te bedenken over hoeveel en hoelang er eventueel kakkerlakken over het eten gerend hebben).

Het is hier erg rustig in vergelijking met Azie. Ik moet wel even wennen aan de dorms, een dorm houdt in dat ik meestal in een stapelbed lig en de kamer met 4, 6 of 8 andere mensen deel (geen privacy dus).
En nu weer beslissen wat ik ga doen. Ga ik een auto kopen, auto huren, met de bus of hopen dat ik veel mensen tegen kom met een auto en dus mee kan rijden. Vandaag beslis ik wat ik ga doen en ga dat dan regelen. Ben al wel naar de outdoor shop geweest om spullen voor mijn trektochten te kopen.

Het leuke van Auckland is dat ik Linda ( een oud klasgenootje) heb getroffen. Zij had mijn nieuwe creditkaart , 2 doosjes met spullen uit NL en een grote envelop. Heb dus weer genoeg te lezen in het nederlands, genoeg snoep en mooie wanddecoratie. Papa, mama, Anke, Gabrie& Co heel erg bedankt. (Sorry ik had de foto moeten draaien maar ben dat vergeten, een beetje beweging is goed voor je nek dus hou je hoofd maar evens scheef)


Het is erg mooi weer, zodra de zon weg is is het fris, het is hier namelijk lente. Ik ga wat seizoen dus de goede kant op.
Oke jullie werk ze allemaal en jullie horen wel weer van.

English
I arrived in Auckland (New Zealand) 2 days ago. It s a little shock to be in a western world again. I dont have to worry about the food anymore, its very relaxed here.
I have to decide now what Im going to do, how am I going to travel. Will I buy a car, or hire a car or hope I make a lot of friends with cars or just by bus??? Decisions, decisions....
I want to go and tramp a lot, have to find out now where and when.
Yesterday I met an old schoolmate, she had my new mastercard and 2 boxes and a big envelope with stuff from my family, very nice to read dutch agian, and eat dutch chocolate. (see the picture)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Nienke bedankt, Nienke bedankt, Nienke, Nienke, Nienke bedankt!!! (op de wijze van '.... bedankt!')

Goed om weer wat van je te horen. Ik gok dat je binnen nu en een week wel verkouden zult zijn...wedje?!?!

Have fun!

Anoniem zei

Geniet van je kadootjes.

Liefs sinterklaas

Anoniem zei

pfff, weer weekend!
succes met je keuze uit auto kopen, huren of liften... bijzonder dat je dan daar over na moet gaan denken...
misschien maak ik het ook eens mee, maar dat denk ik niet.
veel plezier!!!
liefs sabine

Anoniem zei

Wat een overgang naar Nieuw-Zeeland. Beter zo dan andersom lijkt mij. Ben benieuwd hoe je gaat reizen, ik gok op liften.

Groetjes Alie