donderdag 25 oktober 2007

Thailand

English at the end

Afgelopen dinsdag ben ik van Cambodja naar Bangkok (Thailand) gevlogen. Nou dat was wel even schrikken. Op het vliegveld wachte ik erop dat we weer bestormt zouden worden voor een moto, taxi of iets dergelijks maar dat gebeurde niet.

In de stad wilde ik water kopen en belandde in een winkelcentrum met een supermarkt. Alleen was de supermarkt zo groot als Luca Klamer en kon ik het water niet vinden en werd overdonderd door de grote van de winkel en alles wat je er kon krijgen. Na 2 maanden door landen gereisd te hebben waar vrijwel geen supermarkten zijn en je je water in een klein stalletje op straat koopt was dit iets te veel van het goede. Ik ben dan ook snel de winkel uitgerend.
Ze hebben een Sky train, dat is een metro die boven de weg en lage huizen rijdt. Mooi uitzicht maar wel raar. Het voelt net alsof je door Parijs of London met de metro reist.
Ook stikt het in Bangkok van de giga winkelcentra, en dan bedoel ik GIGA, meestal gigantisch hoge gebouwen. Ik ben in 1 naar binnen gegaan maar was binnen 5 minuten al verdwaalt. Ik snap nu wel waarom iedereen gaat shoppen in Bangkok alles is te koop. Helaas ook de Thaise vrouwen, je ziet hier heel veel westerse mannen met thaise vrouwen lopen.

Deze foto is gemaakt op de rivier in Bangkok. Wel wat anders dan kleine houten of rieten hutjes.

Vandaag ben ik naar een plek ten noorden (Ayutthaya) van Bangkok gereisd om de drukte wat te ontlopen. Ik ben met de trein gegaan en kocht een kaartje voor 40 cent en dat voor ca. ander half uur in de trein, wat een koopje dacht ik. In de trein bleek ik alleen een staplaats te hebben, daar was de aap.

Vanmiddag weer allerlei tempels en gebouwen gezien . Dit zal 1 van de laatste Budha's en tempels zijn voor aankomende tijd.


Morgen terug naar Bangkok en dan wat spullen naar NL sturen, zaterdag nog wat dingen bekijken en dan zondag naar Nieuw Zeeland. Ik ben benieuwd, het was wel koud zijn nu ik eindelijk gewent ben aan de 30-35 C .

English
Last thursday I took the plane from Cambodja to Bangkok (Thailand). That was a big shock. Bangkok is very busy, you can get everyhing and everything is very big. The shoppingmalls are huge, I got lost after 5 minutes.
I couldnt find a bottle of water in the supermarket, the difference was too big with Cambodja and Vietnam, I actually ran out the store.
The first picture is the skyline of Bangkok from the river, just a small difference with the woden or straw houses in Cambodja and Vietnam..
Today I took a cheap train to a place north of Bangkok (Ayutthaya) to get out of the growd.
I saw some temples and Budha's again today, very nice. It will be the last ones for a while.
Tomorrow I go back to Bangkok, send some stuff back home. I will visit some more touristy places on saturday. On sunday I fly to New Zealand. I think it will be cold there comparing to here.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi nienke,

wat gaat de tijd toch snel! nu ben je alweer bijna onderweg naar nw. zeeland! Gaaf hoor!

goede reis! en tot mails,
liefs sabine

Anoniem zei

Hai Nien!

Hele goede reis naar Nieuw Zeeland a.s. zondag, ik hoop dat je er lichamelijk weer een beetje er bovenop bent?!?
Uitslag van de bloedtest al binnen?
Veel liefs en knuffels,

Jolein

Anoniem zei

maar snel naar N-Z want daar ligt.......???????????????????

Hij komt, hij komt, die goede goede...

Liefs

Anoniem zei

Hé Nien,

Een fijne reis morgen en ik ben benieuwd of Nieuw Zeeland na zo'n reis door Azië ook anders voelt dan de eerste keer.

Liefs,

Paula

Anoniem zei

He Nienke,

Leuk om je te volgen en te lezen wat je doet :) Blijf gezond he, groetjes,

Andre