maandag 13 augustus 2007

Ben ik weer

Hallo allemaal,
Ik bijna alweer een week weg, de tijd vliegt. Het bevalt mij erg goed. Het is erg leuk Harriet en Derk Jan weer te zien en te spreken en Aron te leren kennen.

Aron is een erg leuk jongetje die afgelopen vrijdag 1 jaar geworden is, groot feest. Hij maakt inmiddels de gebaren die bij "klap eens in je handjes" horen. Ik probeer hem "papa en mama" te leren maar dat lukt nog niet.

Het klimaat is even wennen, overdag kan het warm zijn, in de zon zo 30 of 40 graden maar zodra de zon weg is wordt het gelijk koud. Het koelt dan behoorlijk af. Ik slaap dan ook onder meerdere dekens en dat is ook wel nodig.

Ik ben met Harriet al een keer in de jeugdgevangenis geweest waar zij een project hebben. Ik weet nu waar en met wie ze werken. Ik heb al op Aron gepast toen DJ en Harriet beiden weg moesten. Op woensdag ben ik mee geweest naar de "soup run", arme kinderen krijgen 1 keer in de week te eten. Het eten wordt gemaakt door mensen uit de kerk van DJ&H. Gisteren zijn we even naar Zuid Afrika geweest op verjaardagsvisite van vrienden van DJ&H. Zuid Afrika is 5 minuten rijden met de auto hier vandaan. Ik moest een stempel halen om ZA in te mogen. Er stond een lange rij en het kan zo zijn dat je een lange tijd staat te wachten voor 1 stempel. Ik ging per ongeluk in de verkeerde rij staan en heb nu dus ook een visum voor ZA en de meneer was zo aardig om mij de noodzakelijke stempel ook te geven. Hierdoor ging het redelijk snel. Vanmiddag gaan we waarschijnlijk even naar Ladybrand (ZA, hopelijk is de rij niet te lang).
Morgen ga ik voor een paar dagen naar een Lodge (www.placeofsmoke.co.ls) in het midden van Lesotho in de bergen. Je kunt daar wandelen, pony rijden en langs een hele hoge waterval abseilen. Harriet hoopt dat ik dat ga doen want volgens mij durft ze dat zelf niet (nu zegt ze dat ze het nog niet weet, jaja! ;-)). Ik moet even kijken of dat met mijn schouder wil. Ik ben benieuwd volgens DJ&H krijg ik dan wel meer van Lesotho te zien dan alleen de stad Maseru. Jullie lezen het wel.

Even voor de mensen van de Vogellanden/De Twijn. Harriet is helemaal niet zo braaf als ze zich altijd voor heeft gedaan, ze blijkt ook te kunnen boeren en na het eten van een heerlijk verse Basotho ui heeft ook zij last van heerlijk geurende gassen (ikke helemaal niet ;-)). En zo zie ik wel meer menselijke trekjes ....
Harriet en ik wensen jullie heeeeeeel veeeeel sterkte aankomende donderdag, we zullen aan jullie denken als we heerlijk in de zon koffie zitten te drinken

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Nienke, mooi dat je goed bent aangekomen, spannende vlucht zeg! Geniet van alles wat je ziet en doet en ik blijf je volgen!
Groetjes Christel

Anoniem zei

jij lust toch helemaal geen koffie????????????????????????????????????????????????????????
hahahah
liefs sabine

Anoniem zei

Hehe ik kan weer reageren. Heb nu de computer van werner tot mijn beschikking.

Super om te lezen dat het zo goed gaat. En ja alweer een week weg...

Waar blijft de foto van ons kadootje??? ;-)

heel veel liefs en ja ik moet nog steeds wennen dat je weg bent...

Anoniem zei

He schoonzus. Leuk ventje die Aaron. En dus op verkenning in ZA. Pas op je spullen he, of valt het daar mee met de Crimi. Heeft natuurlijk altijd mijn belangstelling. Veel plezier in de lodge en met je outdoors.

Liefs Eddy

Anoniem zei

Hé Nienke,

Heerlijk om je belevenissen te lezen! Even meegenieten van je avonturen...
Veel plezier daar en tot mails!

Groetjes,
Paula

Anoniem zei

ha die Nienke,

Ziet er goed uit allemaal. Mare.....je hebt toch niet te hard aan ons gedacht gisteren (je hebt een jaar verlof NB!!!)

We hebben net ook even bij Harriet op haar blog gekeken en unaniem (Monique, Denise, Hannina en ik) waren we het ermee eens dat gewone Harriet toch beter was dan de rastaard variant!!
Heel veel plezier de komende tijd enne.....we houden je in de gaten!

Groetjes Sandra en Hannina

Anoniem zei

Hey Nienke!

Wat een goede pagina heb je gemaakt zeg!
Ik ben net terug uit Afrika, dus had nog geen tijd gehad om alles te lezen, maar ben nu weer helemaal bij hoor!
Hoop dat je het mooi hebt in Lesotho en straks ook op al je andere bestemmingen. Ik ga je volgen ;)

Take care enne, Kijk om je heen en geniet!

Groetjes, Nynke gym