maandag 10 september 2007

Hier ben ik weer een keertje zonder foto's. De vorige keer is er iets mis gegaan met mijn fototoestel nadat ik de foto's op internet heb gezet.
Als het goed is is het vandaag maandag ( ik ben de dagen en de data een beetje kwijt), ik ben vanochtend gearriveerd in Hue.

Vrijdag avond heb ik een bus naar Ninh Binh genomen. De bus zat al bijna vol toen ik erin kwam. Gelukkig kon ik nog redelijk voorin zitten naast een Vietnameze vrouw. Ze was erg aardig maar kon absoluut niet tegen het rijden in een bus en heb haar evrder niet meer gesproken.

Zaterdag een fiets gehuurd en over plattelandsweggetjes naar Tam Coc gefietst, erg mooi maar verschrikkleijk warm. In Tam Coc een bootje gehuurd en ons 2 uur lang laten varen. Erg mooie omgeving. Daarna geluncht en nog naar een tempel gefietst. Als laatste van die dag naar een tempel op een berg gelopen, warm maar het uitzicht was de moeite waard.

Zondag met nog 5 andere mensen uit het hotel naar een national park gegaan, Cuc Phuong. Daar naar een 1000 jaar oude boom gelopen, dat was een mooie tocht door het bos.

Gisteravond met en slaapbus naar Hue gagaan. Je ligt in 3 rijen achter elkaar in de bus. Gelukkig lig je dus niet tegen je buurman aan. De bedden zijn alleen wel gemaakt voor Vietnamezen en dus een beetje kort. Tot ca. 12 s'nachts luister je naar knoeterharde Vietnameze love songs en dat terwijl iedereen probeert te slapen. Om 6 uur ging de muziek weer aan, joepie. Ik heb gelukkig redelijk kunnen slapen.

Ik begin al aardig te wennen aan het klimaat en snap nu waarom mensen aircondition willen hebben. Het gaat ook steeds beter om mensen af te scheppen, vooral niet te vertellen waar je heen gaat want anders zijn zij opeens de dochter van de hotel eigenaar waar je heen wilt, of zij weten toevallig dat het hotel vol is en weten een beter hotel.
Ik heb inmiddels een paar woorden Vietnamees geleerd en daar snoer ik regelmatig een paar mensen de mond mee. Het wil ook nog weleens helpen om mijn water proberen te verkopen aan de vietnamezen, dan lachen ze en houden op met dat wat ze me willen verkopen of aanbieden. Het is een leuk spelletje.

Oke ik ga nu maar eens lunchen aangezien ik gisteren voor het laatst heb gegeten. Kijken of ik iets anders kan vinden dan rijst of noedels.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hé Nienke!

Wat een belevenissen. Heerlijk om weer even wat van je te lezen. Relativeert zo lekker.
Trouwens als je had gezegd dat die kajak foto in NZ was gemaakt had ik je ook geloofd (alleen is het daar minder warm...).
Veel plezier!

Liefs, Paula