woensdag 19 september 2007

I survived!!!

(English summary at the end)

Ik ben vandaag wezen snorkelen, we gingen naar een eilandje bij de kust van Hoi An, het plaatsje waar ik nu ben. Nou ik weet het nu zeker geef mij de bergen maar.

Ik had geen zeeziek pil genomen omdat ik dacht dat het wel mee viel. Nou de heenreis heb ik heel strak naar de horizon zitten kijken. Ik heb niets in de zee hoeven achter laten maar mijn maag draaide zich behoorlijk rond.

En toen het water in. Nou zelfs liggend in het water op mijn buik was geen pretje, mijn maag had niet even tot rust kunnen komen. "Waarom vinden mensen dit leuk?", dacht ik toen.
Toen de andere mensen die aan het duiken weer boven kwamen gingen we naar een strand voor lunch. Nou daar zat ik niet echt op te wachten. Gelukkig hadden ze wel een pil voor mij. Drie hapjes rijst, een pil en een banaan heb ik weg kunnen werken. Toen weer naar de boot voor nog een duik en voor mij een snorkel.

En zie daar, de pillen werken echt. Nu heb ik genoten van mijn 2de snorkel tocht. Veel vissen gezien die je ook in de film "Nemo" ziet. Grote blauwe zeesterren en veel verschillend koraal.

Aangezien de wind veel sterker werd zijn we 2 uur eerder terug gegaan dan normaal om te voorkomen dat we vast kwamen te zitten op het eiland. Sommige mensen hebben 4 dagen vast gezeten. En de wind hebben we gevoeld ja, het ging behoorlijk te keer, maar met goede pillen valt alles opeens mee.


We zaten op een soort gelijk bootje, de golven waren hoger dan je op de foto ziet. Deze boot ging namelijk ook behoorlijk te keer maar ligt nu net toevallig recht.

Oke english
I have been snorkling today. There was a strong wind so I didnt felt very well. Even being in the water was not oke. I got a seasickness pil and that helpt very much. I enjoyed my second snorkel. I have seen a lot of fish that you see in the movie: "Nemo". Blue, red, yellow ones, big blue seastars and a lot of coral.
The way back was very much going up and down but the pil did its job.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Nu weet je even weer waarom je de pillen bij je hebt....
Fantastisch lijkt me dat die 'nemo-vissen' van dichtbij. Zwommen die daar echt (???) want de foto doet me toch echt denken aan een urker visserboot op de Noordzee ;)

Anoniem zei

hoi,
gaaf he?! om te snorkelen en te duiken? ga je nog echt helemaal koppie onder??

Geen last van de harde storm??
groetjes Sabine

Anoniem zei

Hoi Nienke.
Pillen zijn om te slikken en niet om te bewaren! Je lijkt wel erg op je vader! Ook gek op zulke tochtjes! nee dus. Ik moet toch maar eens naar de nemo vissen gaan kijken. Liefs Mam.

Anoniem zei

hoi nienke,
Carin (ET) zat me uit te lachen om mijn stukje! (dat ik naar land van bartje heen ga!) flauw he?!

alles goed? Hier nog steeds geen veranderingen!!
groetjes sabine