woensdag 12 september 2007

Meer foto's

Ik moest even uit zoeken hoe het ook alweer zat met de foto's zonder dat ik mijn toestel blokkeer, nou het is gelukt. Onderstaande foto is gemaakt terwijl ik door het Vietnameze landschap fietste op weg naar Tam Coc. In Tam Coc heb ik een boot tocht van 2 uur gemaakt maar dat weten jullie al aangezien ik dat in mijn vorige bericht heb geschreven.


Hier kijk je uit op Tam Coc, ik stond bovenop een berg en keek neer op de route die ik eerder met een bootje had afgelegd.

Ik ben net terug van 2 dagen bergen in het nationaal park Bac Ma. Ik had het geluk dat 3 duitsers al geboekt hadden waardoor ik ook mee kon. Op alle georganiseerde tripjes moet je minimaal met 2 personen zijn.
Gisteren naar een waterval gelopen en daar ook gezwommen. Heerlijk verfrissend.
Het lopen in een regenwoud is erg fascinerend en niet echt ontspannend. Overal lopen bloedzuigers die je dus echt bespringen. De meesten zitten op de grond en zijn erg snel sommige laten zich vallen. Ik toch maar mijn lange broek aangedaan en de pijpen in mijn sokken gestopt en dan maar hopen dat het helpt. Gelukkig had ik mijn bergschoenen aan waar ze niet door heen kunnen komen. Ze moeten echt omhoog kruipen, voordat ze over het randje gingen had ik ze meestal al gezien. Ze kruipen door de gatenvan je schoenveters maar ook door de gaatjes in je gymschoenen. Gelukkig hebben andere mensen dat ervaren.
Naast mooie uitzichten ook allerlei insecten enzo gezien. Hele grote wandelende takken, grote spinnen, een kameleon en allerlei andere insecten waar ik de naam niet van weet.
Later die dag zouden we naar de top van de berg gaan maar het begon te regenen. Even schuilen in een Vietcong tunnel maar daar liep het water al snel in. Dan maar naar een grot. De regen werd alleen maar erger dus na ca. ander half uur wachten toch maar naar de bus lopen. Het pad waar we eerder overheen gekomen waren was nu 1 grote rivier. Er bleef dus weinig droog.

Vandaag nog een poging naar de top en het is gelukt, wel heel mistig maar toch wat kunnen zien. Daarna nog naar 2 verschillende watervallen gelopen. Na de lunch naar een strand, het water is warm en niet echt verkoelend.
Nu terug in Hue, morgen de stad maar eens verkennen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik snap die bloedzuigers wel hoor...lekker hollands bloed op z'n tijd...beetje flauw dat je ze zo zit tegen te werken!
Je doet weer vreselijk leuke dingen lezen we wel...we zijn maar een ietsiepietsie jaloers!!

Anoniem zei

hoi Nienke Geweldig allemaal. Wij genieten van de zeeuwse zon. Lekker al die insekten. Wij houden het alleen maar bij langpoten.
Liefs Mam.

Anoniem zei

Lieve Nien,

Leuk om weer te kunnen lezen wat je aan het doen bent.Wel een beetje jaloers...Maar ik ga naar Griekenland...ook leuk..TOCH??? ;-)

Super dat je nog mee kon met die trip. Het is erg leuk dat je er foto's bij plaatst.

Liefs en tot mails An

Anoniem zei

hoi nienke,
ik heb ook een lekker vooruitzicht want ik ga in de herfstvakantie naar land van bartje! Ook prachtige natuur, muggen en emmen in de buurt waar we de dieren kunnen bekijken! haha!
bijna net zo mooi als jij het hebt! Fijn dat alles goed gaat en dat je zo geniet!

Liefs Sabine