donderdag 6 september 2007

Mijn tripjes

Hier ben ik weer, fijn te merken dat mensen mij missen als het te lang duurt.

Vorige week vrijdag ben ik voor 3 dagen de bergen in gegaan. Met de nachttrein de bergen in en dan met een busje naar Sapa. Ik liep met een Amerikaans stel, de gids en 6 kinderen die verschrikklijk goed engels konden en van alles wilden weten en 2 vrouwen. De lokale bevolking loopt nog in orginele kleding en loopt gewoon met je mee. Ze bleken in hetzelfde dorp te wonen waar wij gingen slapen. Natuurlijk hopen ze dat je iets van hun koopt. We sliepen in een "homestay", bij een plaatselijke familie in huis, erg leuk. De volgende dag verder gelopen en niet meer gevolgd door kinderen of wie dan ook. Een mooie wandelen door de rijst velden, het bambobos en de bergen. Ik had geluk want alle rijstvelden zijn nu nog groen maar over 2 of 3 weken wordt de rijst geoogst en is het niet meer zo mooi. De tweede nacht ook in een "homestay" in een mooi gezellig dorpje. De volgende dag terug naar Sapa en s'avonds met de nacht trein terug. Ontbeten en verder met de volgende trip.


Deze trip ging naar Halong Bay. Eerst bijna 4 uur met de bus en dan op een boot. Nu waren we met een engels stel en een duits stel, de gids en dat met 6 man crew op de boot. Halong Bay is een groep van 2000 eilandjes erg mooi. We hebben een grot bezocht en toen ging het anker al uit. We konden daar zwemmen en "genieten" van alle boten om ons heel die precies hetzelfde doen. Op de boot geslapen en de volgende dag het gebied ingevaren. Op een gegeven moment in een kayak. We hebben de rest van de dag gekayakd met af en toe een zwempauze op een strandje en natuurlijk een heerlijke lunch met "seafood". Uiteindelijk naar Cat Ba Island gevaren waar we in een luxe hotel verbleven (40 $ per nacht). Genieten maar aangezien ik dat zelf nooit zou boeken. Daar gegeten en geslapen en de volgende dag weer terug met de boot. Ook toen een zwempauze, geweldig mooi dobberen in de zee met al die eilandjes om je heen. De lokale bevolking woont op het water en leeft van de vis.

Nu dus weer terug in Hanoi. Het lijkt een stuk rustiger, misschien was het vorige week zo druk vanwege nationale feestdag 2 september. Op dit moment wordt mijn ongelooflijke vieze was gedaan. Morgen met een bus naar Ninh Bing (of zo iets), daar hoop ik een nationaal park in te gaan en te kunnen wandelen en hopelijk ook overnachten in het park.


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Nienke.
Dat is goed geregeld... je was laten doen! Mooie foto's. Kijken uit naar verslag volgende trip.
Liefs Mam.

Anoniem zei

hoi nienke,
heerlijk idee hoor dat jij daar zo lekker aan het relaxen bent...
hier wordt het weer er niet beter op! nog steeds geen na-zomer gehad.. maar goed.
mooie foto's idd!

liefs sabine