woensdag 26 september 2007

Hoi An - Dalat

English summery at the end

De afgelopen 6 dagen ben ik met een "easy rider", Binh genaamd (zie foto) van Hoi An naar Dalat gereden. Hij laat je onderweg van alles zien en stopt waar je maar wilt. Soms stopten we langs de kant van de weg om te kijken wat de mensen in het veld aan het planten waren. We keken hoe ze bakstenen maken, of bij een passievruchten plantage of een rubber plantage.
Of naar de lokale markt waar vooral voedsel te koop is. Ik ben blij dat ik vegetarier ben.


Ik ben vrijwel geen toerist tegen gekomen en ze spreken geen engels, fijn dus om dan een tolk bij je te hebben.
Voor de Vietnamezen ben ik blijkbaar erg mooi. Lange benen, lange armen, een witte huid (voor hun erg belangrijk) en donker blond haar. Vaak werd ik aangestaard alsof ik de Koningin ben of een buitenaards wezen.
Dat er geen ongelukken zijn gebeurt is een wonder, mensen keken erg vaak om. De eerste dag kwamen we een bus met vietnamezen (vooral mannen) tegen en de meesten hadden nog nooit een buitenlander gezien. Ze komen naar je toe raken je aan en dan vooral de vrouwelijk delen. We zijn toen maar snel verder gereden.


Gisteren was ik een echte toerist. Ik heb namelijk op een olifant gereden.


Rond rijden met een "easyrider" is duur maar wel de moeite waard. Je krijgt eindelijk Vietnam te zien. Je komt geen toerist tegen en niemand wil wat van je. Het is zo goed bevallen dat ik over een paar dagen in 7 dagen naar de Cambodjaanse grens ga en dan weer achterop de motor.
English
The last 6 days have I been on the back of a motorbike with an "easy rider". He took me from Hoi An to Dalat, ca. 900 km. We stopped underway to see all different kind of things, how they makes briks, how they harvest rice, what they plant, how the minority people live, local market and so on. We drove to the jungle and in the mountains.
The Vietnameze people thinks Im very beautifull, long legs, long arms, white skin (very important for the Vietnameze). Some of them havent seen a foreigner yet, very strange to go around and people staring at you all the time. I havent seen tourist at all, the local people cant speak english so its very nice to have a tolk.
Yesterday I was a real tourist, I ve been riding a elephant. Its one of the things you have to do in your life. (see the picture)

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Wauw! Wat een belevenis op zo'n grote olifant! En achterop zo'n easy rider... waren de wegen ook een beetje easy?
Hier alles goed, lekker een weekje vrij en aan het genieten (sauna enzo...).
Geniet!

Liefs,

Paula

djenhar zei

ik dacht al....waar zit ze!!! Veel te lang 6 dagen, dat kunnen wij emotioneel niet aan ;)

Nee joh, wat geweldig zo rit achterop!!
En David heeft z'n olifant ook binnen!

keep it up!

Anoniem zei

Ben jij zo klein of is die olifant zo GROOT ! Super allemaal.
Op naar de volgende trip.
Loefs Mam.

Anoniem zei

Heb je die koeie kop niet als souvenir meegenomen.! Staat leuk op je bijzet tafeltje !
Liefs Mam.

Anoniem zei

Lieve Nienke,

ziet er geweldig uit hoor! We laten het morgen aan David zien. Hij moest vanavond op tijd naar bed. Wel heel leuk dat je nog een keer gaat en dan wle 7 dagen! Heb je nog gespreksstof met Bin?!

Veel plezier gewenst uit Bilthoven.

Anoniem zei

Hallo Nienke, ik wil ook graag een helm met een klep kopen ,zoals ridders hebben. Verder heb ik niets te vertellen.
Liefs Van David

ps: Hij vond vooral de foto met de helm mooi:)!!!!!